Tuesday, August 2, 2011

Bila aku cemburukan dia T.T




korang pernah rasa jealous tak tengok orang lain? 

sometimes I do feel the same thing. heh.

biasa antara kawan kawanlah kot. korang rasa diorang cantik/handsome, charming, pandai lagi. peramah. jenis gila-gila, jadi orang penting, pegang jawatan besar, ada gf/bf yang best, ada kawan yang baik yang sporting, memahami. lagi lagi bila semua orang suka dia. semua orang nak dia. semua hadap dia je. opps. lebih lebih pulak bagi contoh. he..he.

be careful! perkara macam nila kadang kadang buat kita hilang pertimbangan. kita boleh hilang keluarga, kawan kawan malah boleh jadi semua orang akan larikan diri daripada kita. tak pasal orang pula yang rasa menyampah kat diri kita.

envy is the ulcer of the soul - socrates.

memangla kita akan rasa cam tu bila tengok kelebihan orang lain tapi berpada-pada lah. pernah dengar tak "setiap manusia yang dilahirkan di dunia ni ada kelebihan masing-masing" and yes, I absolutely agree with these words. cari kelebihan diri sendiri. kalau korang pernah rasa korang je berpeluang ada ni ada tu. thats it. itu antara kelebihan korang. walaupun tak banyak macam orang lain tapi atleast ada. bersyukurlah.

and yeah all of these is the way I thought to myself when I was feeling envious of others ^^



kalaupun rasa diri ni tak nampak kelebihan kat mata manusia. cari di sisi Allah. Insyaallah pasti ada. Setiap perkara yang dijadikan dan terjadi pasti ada hikmah tersembunyi :)

lagi satu, jangan ingat orang yang punya banyak kelebihan ni hidup diorang sempurna. ada kelebihan ada kekurangan. kita tak tau sama ada diorang happy ke tak dengan kelebihan tu. life diorang enjoy ke bahagia ke. kita tak tau semua tu. so bersyukur dengan apa yang ada. Insyaallah suatu hari nati, ada peluang untuk kita merasai apa yang diorang ada. so?

seek for the great chances and grab it! feel free to challenge yourself!

haha. I hope that I will also be like that. 

but now the most important, be sincere in everything and you'll enjoy the life. enjoy!




4 comments:

Mohd Hazwan said...

biase lah tu jeles..tak semestinya apa yang orang lain ada kita boleh dapat kan..so bersyukur la dengan apa yang ada

h.i.e.D.a.a said...

betul tu. =)

Jefri said...

setujuhhhhhhhhhhhhhhh....

ape2 pun, kubur masing2..err...

selamat berpuasa n bersahur n berbuka n bertarawih

h.i.e.D.a.a said...

kubur masing2? kurang stujuuuuh. haha

selamat berpuasa, bersahur berbuka berterawih jugakkk!



:D