Thursday, April 14, 2011

dont think you are but know you are :)


contohla kamu ni kategori kurang pandai, lambat pick up especially kalau bab study ni. jangan kamu fikir aku tak pandai, dia lagi pandai. nak wat cane... NO NO its not like that, sebab tu mesti kenal diri sendiri. Mak saya slalu pesan, kalau dah tahu kamu tu kurang skit dari kawan-kawan yang lain, USAHA tu kena lebih skit. jangan ikut kawan. kawan tu dah pandai, kamu jangan ingat kamu jugak dah pandai.



hmmm..aku? usaha yang lebih tu yang tak nampak jugak lagi. bila lagi?!


students biasanya akan stay up kan? lagi-lagi kalau ade test, exam. tapi kena tahu, tak semua orang mampu stay up sampai pukul 3 4 pagi. ade tu yang sampai terlalu memaksa diri. ye memang kadang-kadang kita perlu untuk paksa diri supaya diri tak malas, tak manja. yelah bila terlalu memaksa dah nampak macam menyeksa diri sendri pulak. kenal diri sendiri. setakat mana mampu bertahan..bukan fikir " aku boleh ni, aku boleh ni " je.


-------------------------
-
-
-


Kem birotatanegara. (BTN) kalau dengar nama kem ni korang bayangkan apa. banyak indoor dari outdoor kan. bosannyeeee lagi. hehe. tapi kem biro tatanegara yang aku pergi tersangatla lain. melancong je keje. tapi bukan melancong sesaje tau. kitorang melancong sambil mencari-cari maksud tersirat melancong. oke-oke. tahu korang tak paham. tak yahla paham terus :P



akhirnya, sampai jugak aku ke Langkawi. lagi seronok pergi sana FREE. sila jealous! 


Menghayati lebih baik daripada memerhati. samalah analogi dengan belajar. kalau setakat baca tapi tak paham, apa kejadahnya berjam-jam mengadap nota, study sampai tak tido malam. TAK ADE GUNANYEEE PUN. ( macam aku je tu =_=' ). tapi kat kem tu kitorg lebih ditekankan kepada aspek kenegaraan. sejarah, pembangunan, ekonomi negara centula. ececee hidaa! haha :P


lagi satu, PELUANG. tak semua orang ade peluang. bersyukurlah kita yang ade kat universiti berjaya merebut peluang untuk berada disitu. tapi tapiiiii brapa ramai yang suka sangat mensia-siakan peluang ni? hmm. aku tak point sape-sape. kadang-kadang aku sendiri rasa aku pun sama je. mensia-siakan peluang. rugikan kalau jadi cam tu. huuu. 


memang kat sana perkataan paling aku ingat ialah peluang. sebab time group aku present, kena cut! hahahaa. sebab tak cuba ambil peluang untuk jadi group yang pertama present. 

so...., conclusion. kem ni bolehhhh tahanla enjoynya ^^ 




p/s : bahagia je ingat jumaat ni balik kampung. terseksa je bila ade test dulu pagi-pagi  tu sebelum balik.

2 comments:

Ken Wooi said...

experience better than looking :)

h.i.e.D.a.a said...

absolutely! :)