Thursday, October 13, 2016

Diri yang hilang sekejap.

Aku pilih jalan ni. Aku yakinkan diri jangan menyesal. Aku percayakan diri aku yang aku tak menyesal sebab aku pilih jalan ni. Tapi tipu, aku terasa kesesalan. Tapi sejujurnya, kadang kadang aku salahkan takdir, kenapa perjalanan aku penuh onak duri. Aku tak tabah nak hadapi semua ni. And yes, setelah hampir 2 tahun,    hasil research menunjukkan research tak valid. Weii, sapa tak stress tahap gaban. Bersengkang mata. Dengan keadaan ekonomi yang teruk, bajet pendidikan dipotong abis oleh government. Sponsor hanya 3 tahun. Tak boleh extend langsung. Ada setahun lagi untuk kau cari jalan untuk validkan research. Kalau terbukti tak valid, apa nak jawab. Mereput. Kenapala aku tegar sangat nak sambung belajar. Kenapa. Kenapa. Kenapa. Kenapa. Kenapa. Kenapa

 And then, bab hati dan perasaan. Aku malu nak mengaku pasal ni. Tapi itulah, aku sangat percaya cinta itu buta. Sebab aku buta. Bertahun aku butakan mata dan hati aku. Walau macam mane pun perbuatan orang tu  yang buat aku sendiri makan hati aku tetap setia menunggu. BODOH. Yes aku memang bodoh.

Semua perkara yang aku citer ni dan beberapa masalah tambahan yang aku malas nak ceritakan buatkan aku lagi sekali aku tersedu sedan macam orang gila dalam kereta tadi. And aku Tengah drive. Tahu aku sedang membahayakan diri sendiri. Aku jadi lagi sedu sedan dengan menjerit sekuat hati senyaringnya sampai telinga sendiri sakit dengar bila ade orang trigger dengan hon2 tak berhenti2 sebab aku lambat kuar simpang. At that time, i know that i should go home straight (sebab plan singgah beli makanan dulu). Boleh accident kalau hilang kawalan kat otak sebab hati memang dah terkawal dah masa tu. Aku still ingat Allah,mak ayah aku masa aku menjerit sekuat kuatnya dalam kereta tadi. Alhamdulillah selamat sampai rumah.

Lega..jauh di dasar hati aku masih mengharapkan keajaiban dari Allah. Aku masih mampu berdoa

"Ya Allah Kau kuatkan lah mental ku. Kuatkan hati ni. Kau berikan aku petunjuk dengan tunjukkan aku jalan yang benar. Ya Allah Kau terangkan hati ni untuk menerima ilmuMu. "


No comments: